divendres, 23 d’octubre del 2020

TRAVESSA GARROTXA (A)

DIA 1: Sadernes - Talaixà.

El primer dia vam començar tots sense ganes però vam fer coses que ens van animar. La primera va ser pujar a la cova del Bisbe, on vam veure molt bones vistes i vam veure per dins la cova.

La segona va ser quan vam arribar a Sant Aniol d'Aguja, on vam deixar les motxilles i vam anar al Salt del Brull, a on, molts companys es vam banyar: que freda!!!

La tercera va ser arribant a Talaixà, el salt de la Núvia. On ens van explicar la història que una noia de Talaixà la volien casar amb un home molt lleig que no estimava. En aquest lloc es va tirar penya-segat avall vestida de núvia.

El Pimer dia va ser molt complert i amb moltes experiències.

Text: Gerard P., Claudio, Adrià M., Izan, Joel, Jamal, Adrià V., Aitor.

DIA 2: Talaixà - Beget.

El segon dia de la travessa ens vam llevar molt cansats. La primera activitat que vam fer va ser la Cova: Finestra del Capellà. Una cova horitzontal que vam passar estirats fins l'altra extrem, on hi ha un penya-segat. La boira no ens va deixar gaudir les vistes de la cova. Per tant, no vam tenir la sensació de caure.

De camí cap a Beget ens vam banyar a la Palanca del Samsó,  que per cert, estava molt freda i vam aprofitar per dinar.

A continuació vam visitar els tres roures mil·lenaris d'Hortmoier. Allí ens van explicar una llegenda sobre el Sant Grial, la qual va ser molt interessant.

Quan vam arribar a Beget vam muntar les tendes, vam sopar i vam fer el minut de glòria al voltant del foc. Abans d'anar a dormir ens van fer una petita explicació sobre les constel·lacions.

Va ser un gran dia!!!

Text: Roger, Xavi, Oriol, Paula, Gerard O., Àlex C.

DIA 3: Beget - Camprodon.

Després d'una nit plena d'emocions amb un cel ple d'estrelles, i compartint històries d'avant del foc,  comença el dia 3 amb un ambient humit. Plens d`energies i que no falti la son... desmuntem tendes i comencen a caminar.

En aquest dia podem destacar moltes coses: hem vist molts paisatges diferents, com per exemple bosc d'alzines, castanyers, pinedes, amb molts canvis de colors i vegetació, i amb fruits diferents. Trobem un terra molt humit i amb molta molsa.

Hem vist 2 ermites i practicat amb la brúixola buscant una variant del GR, en aquest cas hem trobat un corriol que tornava a comunicar amb la gran ruta que aquesta just travessava la Riera.

Pujant cap a la segona ermita trobem un santuari anomenat Gaia (Fundació Santuario Gaia), on la gent d'allà ajuda animals que estan malament per donar-li's un final feliç.

Per finalitzar voldrien comentar l'últim tram de pujada de la travessa, on ha sigut un tram bastant tens, ja que per on passaven hi havia toros, i havíem de tenir tots molta cura i estar en silenci.

Acabem la ruta amb la foto final de l'emblemàtic pont de Camprodon.

Les ganes d'aprendre i la il·lusió d'assumir nous reptes fan que sigui una experiència inoblidable, on molta gent segurament serà la primera vegada que dormin fora de la seva casa. Aquests dies ens ha ajuntat més com ha grup i equip, sobretot hem après més sobre com guiar grups i a millorar en el que fallaves, perquè sobretot el que volem és aprendre i ser els millors guies.

Text: Erin, Adam, Tony, Angel, Yasin i Enís.